„Učitel naživo“ jako alternativa k pedagogickému minimu?

12. 6. 2017
Kamila Matějková

Projekt „Učitel naživo“ je výsledkem usilovné práce lidí, kteří nejen ví, že naše vzdělávání se musí změnit, ale aktivně pro to něco dělají. Účastí v programu by se mohli „zrodit“ učitelé nové doby: osvícení, ostřílení praxí a poučení kvalitní zpětnou vazbou.

Projekt financovaný především z výnosů z anonymních vkladních knížek je určen zájemcům, kteří nemají pedagogické vzdělání, ale chtěli by v budoucnu učit a dělat to dobře. Účastníci kurzu chodí několikrát týdně učit přímo do škol a v jiné dny se učí teorii či probírají své dojmy a zkušenosti na reflektivních seminářích. Více informací se dozvíte zde: http://www.ucitelnazivo.cz

Organizátoři se budou snažit získat akreditaci ministerstva školství, aby kurzy mohly nahradit pedagogické minimum. Nyní dostanou absolventi kurzu pouze certifikát o jeho ukončení.

Učitel naživo nabízí několik variant programů.

Intenzivní rok je časově nejnáročnější. Účastník programu musí věnovat každý týden dva a půl dne praxi (cca 12 hodin) a půl dne výcviku. K tomu bude mít dvacet dní celodenní blokové výuky za celý rok. Školné stojí 12-15 tisíc korun.

Dvouletá studentská varianta zahrnuje 1 necelý den (cca 6 hodin) praxe, jednou za dva týdny večerní reflektivní seminář, jednou měsíčně celodenní blok a dvanáct dnů celodenní blokové výuky za celé studium. Poplatek za studium stojí 20 až 23 tisíc korun.

Varianta Dvouletá při práci se liší od studentské tím, že bloková výuka probíhá o víkendech. Jinak jsou podmínky téměř stejné. Cena je stejná.

Podle organizátorů tvoří cena pro účastníka jen desetinu reálných nákladů programu. Zbytek je finančně podpořen Nadací Depositum Bonum a dalšími partnery.

Zdroj: http://www.nicm.cz/ucitel-nazivo-jako-alternativa-k-pedagogickemu-minimu

Podobné příspěvky

Zobrazit všechny aktuality