„Než to odešleš, tak se zamysli!“ Kampaň upozorňující na sexting

„Než to odešleš, tak se zamysli!“ Kampaň upozorňující na sexting
22. 10. 2020
Karolína Brodská

Pozor na to, jak komunikujete na internetu. Nikdy nevíte, kdy se to otočí proti vám.

Kampaň „Think Before You Send“ americké organizace Baltimore Child Abuse Center (BCAC) upozorňuje na v současnosti vzrůstající trend sextingu a kyberšikany. Zvyšuje se počet (nejen) dospívajících, kteří odesílají sexuálně explicitní zprávy, fotky či videa. Součástí projektu je i povedený spot:

Poselství kampaně je jednoduché: V reálném světě se chováme jinak než v tom virtuálním. Před odesláním zprávy na chatu by měl autor přemýšlet nad tím, zda by něco takového při fyzickém rozhovoru vyslovil.

Zmiňované středisko BCAC se problematice sexuálního zneužívání věnuje už od roku 1987. Každý rok pomáhá bezplatně přibližně 1 000 dětí a jejich rodinám. V posledních letech se do jejich portfolia dostala právě i témata sextingu a kyberšikany.


O různých formách nátlaku na internetu se dočtete i na našem portále O2 Chytrá škola. Hodně užitečných rad získáte také v rámci našeho projektu Nejsem lovnáspojeného s osvětou k dokumentárnímu filmu V SÍTI. Na tento snímek se můžete nyní podívat i v naší O2 Videotéce.

Najdete zde také10 rad, jak se bezpečně chovat na internetu a nedostat se tak do „spárů“ sexuálních predátorů. Dali je dohromady tvůrci filmu V SÍTI a programu O2 Chytrá škola (ve spolupráci s platformou E-bezpečí). O2 Chytrá škola je hlavním partnerem osvětové kampaně k dokumentu. Více o tomto projektu a vystřižené scény z filmu, které jinde neuvidíte, najdete na této stránce.

Zdroj: https://www.o2chytraskola.cz/novinka/167/nez-to-odesles-tak-se-zamysli-kampan-upozornujici-na-sexting

Podobné příspěvky

Zobrazit všechny aktuality