V Budějcích se psem – projekt zaměřený na cestovní ruch cílící na mladé návštěvníky Českých Budějovic, kteří cestují se svým čtyřnohým kamarádem – psem. Vycházel z již fungujícího projektu Kavárenský pes – www.kavarenskypes.cz , který se zaměřuje na zmapování dogfriendly kaváren v České republice.
Jeho cílem bylo rozšířit nabídku turistického ruchu, zpestřit možnosti pobytu návštěvníkům Českých Budějovic – milovníkům psů a nabídnout jim zážitkovou aktivitu, kterou mohli poznat jinou perspektivu Českých Budějovic a rádi se sem zase vraceli.
K projektu byla připravena interaktivní stezka za pomocí QR kódů, která mapovala místa přátelská ke psům. Úkolem bylo navštívit vybraná místa, kde na účastníky čekala hádanka související s Českými Budějovicemi, a která zároveň navedla účastníka na další bod na mapě.
QR kódy byly umístěny na těchto místech:
Pro účastníky, kteří prošli stezku a správně vyřešili hádanky, byly připraveny ceny – létající talíř, vak, reflexní proužek, notýsek, propiska a button s fotkou pejska.
Otázky – odpovědi:
1. Kolik schodů má nejvyšší věž v Českých Budějovicích? – 225
2. Co to je pikador? – párek v rohlíku
3. Odkud kam vedla
nejstarší železnice na evropském kontinentě? – z Českých
Budějovic nejprve do Kerschbaumu,
později až do Lince
4. Jak se jmenuje místo na náměstí Přemysla Otakara II., které kdo nevědomky překročí po desáté hodině večer, nenajde cestu domů? – bludný kámen
5. Jaké vlastnosti představují sochy na střeše radnice? – měšťanské ctnosti:
Spravedlnost, Statečnost, Moudrost a Opatrnost
6. Co se kromě soli skladovalo v městské solnici? – obilí a byla zde i městská zbrojnice
Dalším výstupem projektu je letáček, který poskytuje praktické rady pro pejskaře, jak cestovat se psem ve všech druzích hromadné dopravy a doporučuje kavárny, kam je možné zajít i se psem.
Propagace projektu byla zprostředkována za pomocí informačních brožur, letáčků, webů www.icmcb.cz a www.kavarenskypes.cz/vbudejcichsepsem/, Facebookové stránky ICM Č.B. facebookového profilu kavárenský pes a instagramovým účtem Kavárenský pes, a dále zakoupením reklamy na sociálních sítích Instagram a Facebook projektu Kavárenský pes. Pro účely projektu byl vytvořen # („hashtag“) vbudejcichsepsem.
Projektu se zúčastnilo téměř 100 účastníku. Byli to přijíždějící návštěvníci města, místní pejskaři, rodiny s dětmi a mladí lidé. Z reakcí účastníků byla patrná velká radost, že se myslí i na turisty a obyvatele města, kteří mají pejska a rádi s ním podnikají výlety. Přidanou hodnotou bylo plnění úkolů a získávání indicií pro zpestření procházky městem či jeho okolím.
Děkujeme Statutárnímu městu České Budějovice za podporu tohoto projektu.